LIVRAISON OFFERTE EN MONDIAL RELAY DÈS 69€ D'ACHAT*
*Seulement pour les articles expédiés par Gina
FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
Delivery
Vous avez la possibilité de choisir parmi plusieurs transporteurs pour les articles expédiés par Gina: La Poste (Colissimo), Mondial Relay et UPS (domicile ou point de retrait).
Pour les articles "expédiés par la marque...", les transporteurs peuvent différer (UPS, GLS, DPD...)
Dans les deux cas, un numéro de suivi vous est communiqué par e-mail une fois votre commande expédiée.
Les délais de livraison peuvent varier d'un transporteur à un autre.
Lors de la validation de votre commande, il faut compter 24 à 48h de préparation pour les articles expédiés par Gina (hors week-ends et jours fériés), pour les marques externes, ce délai peut s'allonger à un maximum de 5 jours.
Lors de l'expédition de votre commande, il faudra compter:
- Livraison Colissimo: 48H
- Livraison Mondial Relay: 72H
- UPS domicile: 24h
- UPS point de retrait: de 1 à 5 jours
Pour les marques externes qui expédient vos commandes, les délais de livraison selon les transporteurs peuvent s'étendre jusqu'à 10 jours.
Ces délais sont donnés à titre informatif par les sociétés de transport et peuvent varier, nous ne sommes responsables des retards de livraison de la part des transporteurs.
Shipping costs are calculated based on the weight of your package, the shipping costs are mentioned in your shopping cart before validation. Shipping costs are specific to each carrier and comply with their current rates.
Delivery costs are free for purchases over €69 with the Mondial Relay carrier only.
When receiving your package, check its appearance and contents in the presence of the delivery person. If you notice that your package is damaged, please make reservations on the delivery note and take photos of your package before opening it. If your package looks very damaged, you have the choice of refusing it. Please note that if the interior is damaged but you have not made any reservations, your order cannot be refunded.
Although we do our utmost to send you products and packages in perfect condition, it is possible that an item does not conform to your initial request, or is defective. You have 2 working days after receiving your package to report any problem to us, by email or by the contact form provided so that we can find you an ideal and rapid solution.
When your package is shipped, an email is sent to you with a link allowing you to track its progress. You can also find your tracking in your customer account, under "My order history".
When ordering, please wait for the confirmation email informing you that your package is available for collection (usually within 24 hours from Tuesday to Saturday).
Certains de nos articles font l'objet d'une minutieuse sélection auprès de partenaires de confiance (basés en EU) à qui nous transmettons les commandes et qui s'occupent de les expédier pour nous.
Cette méthode d'expédition nous permets de pouvoir vous proposer une gamme de produits plus large et un catalogue enrichi régulièrement.
Chaque article faisant l'objet de cette collaboration est signifié dans son titre et sa description. Le nom de la marque ainsi que "expédié par la marque" y sera inscrit. Les frais de port étant spécifiques à chaque marque, ils vous sont spécifiés dans votre panier avant la validation de votre paiement.
Si vous choisissez un article du catalogue Gina ainsi qu'un article expédié par une autre marque directement, il vous sera facturé des frais de port distincts pour chaque expédition. Le prix des expéditions s'affichera avant la validation de votre panier.
Back
You have the possibility to issue a return within 14 days from the date of receipt of your package, in accordance with article L121-20 of the consumer code.
The carrier's stamp is proof, your return will be refused if this deadline is exceeded. Sale and/or promotional products cannot benefit from a return request or a refund.
Unless we made a shipping error, all returns are your responsibility. Return shipping costs will be automatically deducted from your refund.
To request a return: Go to your customer area or contact us by email.
Refunds are made after receipt of the returned package, within 10 working days. You will be refunded on the payment method used during the purchase (PayPal, Credit card.)
Once the order has been placed, it is unfortunately not possible to modify it. However, you can request to cancel it within 24 hours after validation by contacting us by email or via the contact form at your disposal (only if it has not yet been prepared).
Site Navigation
To search for a product on our site, you can use the magnifying glass search form located at the top right of the navigation page.
Do you have another question?
Is your question not listed?
You can fill out the form below.
We will get back to you as soon as possible.